

De fleste virksomheder lever på deres kunders nåde, og som vi alle ved er et godt førstehåndsindtryk alfa omega for at få en god relation. Selvom det kan lyde skørt, så er det vigtigt at hvordan ens virksomhed ser ud fysisk, da det afspejler jer som virksomhed. Vi har stykket nogle tips sammen til hvordan i kan give jeres kunder et bedre førstehåndstryk når de kommer på besøg, så de har lyst til at komme forbi igen.
Det er vigtigt at der er plads til gæsten
Er jeres kontorer beliggende i fælles lokaler eller bygninger sammen med andre virksomheder, er det svært at være herre over plads og parkering. Har I derimod jeres egen grund, kan i selv indrette udeområdet. Det er selvfølgelig vigtigt at der er flot og velkomment at se på, men det praktiske skal ikke forbigås. Parkering er nok en af de vigtigste ting, ellers bliver det bøvlet for dine ansatte at møde til tiden, men en ting som man måske ofte glemmer, er dedikeret gæsteparkering. Det kan lyde skørt, men ofte er der fyldt på en parkeringsplads, og når kunder så kommer forbi, skal de parkere langt væk, og gå et stykke. De kommer for sent, føler at der ikke er tænkt på dem, og udgangspunktet for mødet er måske allerede der bliver besværet. Derfor skal altid være plads til ens kunder når de kommer!
Bor man i stører byer i Danmark, og har kontrol over indretning af udearealerne omkring ens kontor, så er det vigtigt også at tilgodese de køre cyklister – både egne, men også kunder. Danmark er et cykelland, og en stor del af folk i byerne tager jernhesten om morgenen for at møde på arbejde. Ligesom med bil, så er det irriterende at skulle bruge tid på at finde et sted til sin cykel, og når man skal hjem, er den så væltet og forlygten er gået i stykker. Det er derfor en god investering af få installeret et godt cykelstativ tæt på indgangen til kontorerne. Igen, så lyder det trivielt, men det er de små ting der tæller!
Indenfor er lige så vigtigt som udenfor
Når kunden har parkeret, og er glade for at de i dagens regnvejr holder lige ved indgangen til bygningen, så skal de gerne komme ind i nogle nydelige rum. Indretningen af en bygning er selvfølgelig begrænset af penge, men hvis det første de møder er resterne af fredagsbaren fra sidste uge, kan man hurtigt tænke at det er nogle dovne ansatte som ikke engang gider rydde op efter sig selv. Ryd op hverdag, sæt glas i opvaskemaskinen, og sørg for at man har lyst til at være en del af dette kontor.