

Overordnet findes der to forskellige ”verdener”, som man kan markedsføre sig via – den offline og den online. I dag er det vigtigt at tænke begge verdener ind, når man taler om markedsføring. Det handler om at være tilstede og ikke fraværende, ellers snupper konkurrenterne kunder, skarpt sat op. Det handler om at skræddersy sin markedsføring, så den passer ind i den platform man er tilstede i. Målretning til bestemte målgrupper er alfa omega i dag for at få det bedst mulige output. Når man deltager på messer, rækker man ud efter kunderne ved at gøre sig selv interessant. En messestand kan fungere som en stærk form for markedsføring, og et firma som Jyskdisplay levere messestande til alle behov. Så er du virksomheden, som har styr på den digitale del, men halter i offline delen? Så kan du måske være klar til at tage imod nogle supplementer. For uagtet om det meste kommunikation til hverdag foregår online, kan man opnå meget ved at være til stede offline. Ved at møde op til messer viser man en tilstedeværelse, som vil virke ekstra spændende for kunderne. Derudover vil kunderne blive tiltrukket af din messestand, hvis den ser har noget at byde på og ser interessant ud.
Skab kommunikation fysisk
Et fysisk møde mellem kunde og sælger giver en helt anden forståelse og reaktion, end den man kan indhente online. Kunde og sælger får nogle helt andre muligheder for at kommunikere. Det personlige bånd er nemmere at etablere, og kommunikationen foregår med et rigtigt menneske, fremfor en ukendt person, som sidder på den anden side af skærmen. Det kan være med til at skabe stor værdi for begge parter, og en god forståelse for hinandens ønsker.
Skræddersyet messestand skal fortælle virksomhedens DNA
I sidste ende handler det om sælgerens evne til at skabe en konvertering efter de har besøgt messestanden ud fra design og visuel kommunikation. Et design på en messestand er altså kun visuelt og viser dit brand udadtil, men herefter skal der arbejdes koncentreret for at skabe opmærksomhed til salg.
Skræddersyet messestande og showrooms skal gerne give kunderne en forståelse for virksomhedens historie. Her kan kunderne lade sig inspirere og danne sig et fuldt overblik over de produkter eller ydelser som virksomheden kan tilbyde. Ved et fysisk fremmøde på en messestand er det nemlig kundernes fornemste opgave at tage til sig og få set forskellige virksomheder igennem. Messestande i verdensklasse skal lokke kunderne til standen, hvor det herefter er op til sælgerne at tage arbejdet videre med at overbevise personerne til et køb.